پارلمان اروپا تجاوزگری عربستان به یمن را محکوم کرد
پارلمان اروپا تجاوزگری عربستان به یمن را محکوم کرد
یک شنبه 21 تير 1394 ساعت | بازدید : 2535 | نویسنده : خبر گذاری انصار نیوز | ( نظرات )

پارلمان اروپابه گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی بحرین (سبا)، پارلمان روپا در بیانیه خود بر لزوم توقف همه اقدامات نظامی در یمن در سریعترین زمان ممکن و حمایت لازم از یمنی ها تاکید کرد.

این بیانیه همچنین بر ایستادن پارلمان اروپا در کنار ملت یمن و وحدت و استقلال آنها و آغاز گفت وگوهای داخلی به سرپرستی خود یمنی ها تاکید کرد.

پارلمان اروپا در این بیانیه حملات هوایی تحت فرماندهی ارتش سعود به یمن و محاصره دریایی این کشور را که فضای مستعدی برای خشونت بیشتر و وخامت اوضاع امنیتی بویژه در زمینه رشد فعالیت دو گروه القاعده و داعش – درسایه اوضاع بسیار دشوار انسانی- ایجاد کرده است، محکوم کرد.

این بیانیه از همه یمنی ها خواست تا اختلافات خود را از طریق گفت‌وگو حل کنند و جلوی خشونت را بگیرند.

پارلمان اروپا همچنین از همه طرف‌های خارجی خواست تا در یمن به طور مثبت کار کنند.

این بیانیه بر لزوم عدم حمله به اماکن تاریخی و باستانی و لزوم محافظت از آنها تاکید کرد.

بیانیه پارلمان اروپا به شدید ترین لحن حملات تروریستی گروه داعش به مساجد صنعا و صعده را که صدها کشته و زخمی برجای گذاشت و گسترش تفکر انحرافی این گروهها را محکوم و بار دیگر بر لزوم مقابله با خطر گروههای تندرو نظیر القاعده و سوء استفاده آنها از اوضاع یمن برای افزایش و گسترش فعالیت هایشان تاکید کرد.

این بیانیه بر اهمیت توجه به سوء استفاده شبکه القاعده از اوضاع امنیتی و رشد فعالیت هایش و ضرورت افزایش تلاش همگان از طریق پایبندی و تعهد کامل به مقابله با گروههای تندرو به عنوان یک اولویت بسیار بالا تاکید کرد.

پارلمان اروپا حمایت خود از تلاش های سازمان ملل و اسماعیل ولد الشیخ احمد فرستاده این سازمان و تلاش های سلطان نشین عمان را برای دستیابی به آتش بس به عنوان اولین گام برای گشودن باب گفت وگوها در یمن را اعلام داشت.

این بیانیه تاکید کرد که تنها راه برون رفت از بحران یمن از طریق روند سیاسی فراگیر برای همگان است که از طریق آن اختلافات حل و فصل و قدرت تقسیم و مراکز قدرت به طور عادلانه بین همه طرفها تقسیم می شود و یک دولت وحدت ملی ایجاد می شود که صلح را باز می گرداند و مانع از وخالت اوضاع اقتصادی شده و نیازهای انسانی را برطرف می کند.

پارلمان اروپا از همه طرف ها خواست تا برای موفقیت این آتش بس و وارد کردن کمک های پزشکی و کاهش رنج شهروندان یمنی از جمله تسهیل در ورود کشتی های تجاری به یمن همکاری کنند.

این بیانیه همچنین از همه طرف‌ها خواست تا به قوانین بین المللی در درگیری ها احترام گذاشته و ساختار زیربنایی شهری بویژه تاسیسات بهداشتی و سیستم های آبرسانی را هدف قرار ندهند و از ساختمانهای عمومی برای اهداف نظامی استفاده نکنند و به تیم ها و سازمان های امدادرسان و کمک های بشردوستانه دست یاری دهند.

پارلمان اروپا بر فعالیت در چارچوب کوشش تحت رهبری سازمان ملل تاکید کرد و در این زمینه از کشورهای مختلف خواست تا در ارائه کمک های انسانی و پاسخ به درخواست سازمان ملل درخصوص بودجه لازم برای کمک به یمن مشارکت کنند.

پارلمان اروپا همچنین خواهان تحقیق درباره همه ادعاها درخصوص نقض قوانین حقوق بشر و اساسنامه های بین المللی شد و بر لزوم آزادی دینی و مذهبی تاکید و هر نوع خشونت نشات گرفته از مبانی اعتقادی یا دینی را محکوم کرد و لزوم گفت‌وگو برای نزدیک کردن دیدگاهها و احترام به نظر مخالف را مورد تاکید قرار داد و از مراجع دینی رسمی خواست تا با صاحبان تفکرات افراطی مقابله کنند.

پارلمان اروپا در پایان بیانیه خود نیز از همه طرف های اروپایی و غیر اروپایی خواست تا با سازمان ملل همکاری کرده و طرح فراگیری را برای محافظت از منابع آبی در یمن ارایه دهند زیرا این گام برای موفقیت هرگونه روند صلحی در یمن ضروری است و به شهروندان امکان بهبود کار کشاورزی و تامین غذا برای خودشان را می دهد.

 

 

 


انصارنیوز
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 263
:: کل نظرات : 2

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :